Stare gry doczekają się graficznej rewolucji? Dzięki NVIDIA RTX Remix to możliwe

NVIDIA prawdopodobnie dołożyła właśnie cegiełkę do potencjalnego “wielkiego powrotu klasyków” po odświeżeniu graficznym i z dala od reworków i remasterów, będących często zwyczajnym skokiem na kasę. Firma zaprezentowała bowiem RTX Remix, a więc platformę ułatwiającą modderom remasterowanie gier i dodawanie funkcji ray tracingu do gier DirectX 8 i 9.
Stare gry doczekają się graficznej rewolucji, NVIDIA RTX Remix
Stare gry doczekają się graficznej rewolucji, NVIDIA RTX Remix

NVIDIA RTX Remix pomoże odmienić szatę graficzną starych gier. Teraz wszystko w rękach modderów

Korzystając z narzędzia RTX Remix, modderzy mogą znacznie poprawić tekstury i efekty świetlne w starszych grach. Klasyczne gry mogą również skorzystać z funkcji NVIDIA DLSS, więc ewentualne problemy optymalizacyjne mogą zostać łatwo rozwiązane prostym zwiększeniem płynności wraz aktywacją funkcji DLSS. W praktyce modyfikacja danej gry stworzona przy użyciu NVIDIA RTX Remix zastąpi oryginalne API gry 64-bitowym rendererem Vulkan.

Czytaj też: Nie wierzysz, że Kopciuszek też może kodować? Ruszyła kampania Intel Aktualizuje Bajki

Tym samym modderzy mogą w prosty sposób wyeksportować swoje moduły RTX Remix do plików, a następnie przeciągnąć je do katalogu gry z plikami .exe. Co ważne, NVIDIA zapewnia, że nowe mody RTX nie powinny wchodzić w konflikt z tymi z Nexus Mods, choć zmian wprowadzą całą masę, więc inne modyfikacje graficzne z całą pewnością mogą nie “zachowywać” się właściwie.

Czytaj też: Tak prezentuje się anulowany smartfon LG Rollable. Aż szkoda, że nigdy nie wszedł na rynek

Zwłaszcza że w grach sprzed dekad brakuje zazwyczaj wielu komponentów i danych wymaganych przez ray tracing, co wymaga ich zaimplementowania. Mowa o specjalnych mapach, materiałach i nawet szczegółowości geometrycznej. Te dodatkowe komponenty są w stanie “reagować” na sztuczne warunki oświetleniowe w grze. Modderzy mogą również dodać kilka dodatkowych efektów świetlnych lub zmodyfikować istniejące dane, aby dodać wspomagane ray-tracingiem cienie, ambient occlusion, odbicia i globalną iluminację.

Czytaj też: Masz Xiaomi Pad 5? W końcu doczekasz się Androida 12 i MIUI 13

W praktyce NVIDIA RTX Remix przerabia te systemy w grach, które obsługują potoki graficzne o stałej funkcji. NVIDIA twierdzi dodatkowo, że nowo przekonwertowane zasoby powinny współpracować z popularnymi aplikacjami do tworzenia gier, takimi jak Adobe Substance 3D Painter, Autodesk Maya, 3ds Max, Blender, SideFX Houdini i Unreal Engine.